>>> דבר המערכת

בנימין זאב הרצל ייסד את מדינת היהודים בבאזל. אנחנו ייסדנו את "בִּגְלַל" בפייסבוק, בשיחת-רעים שהפכה עד מהרה למין אנחה במספר קולות: אנחה על הקהל שהתרחק מהשירה, אנחה על השירה שהתרחקה מהקהל ואנחה על משוררים טובים רבים שקולם אינו נשמע בים האנחות. זה היה ב-16 במאי השנה.

ההחלטה להוציא כתב-עת (לא סתם, אלא כתב-עת מקוון! לא סתם, אלא כתב-עת מקוון חינם! לא סתם, אלא כתב-עת מקוון חינם ללא מימון חיצוני!) התקבלה בפגישה הראשונה של מה שבדיעבד הפך להיות המערכת: ב-3 ביוני. כשיצאנו לדרך, לא היה לנו מושג איך נעשה את זה, מי יקרא את זה ומה יחשבו על זה. ידענו רק שאנחנו עושים את זה.


השקת "בגלל" ביריד "סיפור חיפאי"
מימין לשמאל: יוסי רוז'נקו, אלי בר-יהלום, נורית קרני, מיכאל 'טלאש' פרלמוטר


לא רצינו להיצמד להגדרות, לשרטט גבולות של סוגה וסגנון. חיפשנו שירה שתדליק אותנו ואת הקוראים, שירה שהדרך שלנו להגדיר אותה היא "טעימה". מצאנו אותה בכל רחבי הארץ, בדור הוותיק והצעיר. בלי להרגיש, התגבש בידינו הגיליון הראשון של "בִּגְלַל" שראה אור ב-14 ביולי וזכה לשני ערבי-השקה חמים בתל-אביב ובחיפה.

תגובותיהם הלבביות של הקוראים וזרם השירים הטובים שהציף את תא-הדואר של המערכת הוכיח לנו מעבר לכל ספק, שהיוזמה שלנו היא במקום הנכון ובזמן הנכון.


הקהל מאזין למשוררים בהשקת "בגלל" בבית-הסופר בתל-אביב


גיליון זה מגיע לידיכם בסוכות, יום השנה לפטירתו של שאול טשרניחובסקי, אחד האנשים שעיצבו את שירת ישראל בת זמננו. הוא כתב: "שלוש אמיתות יש בעולם, אמת אמת ונגהה שלה: אֱמת-הגבורה, אֱמת-הכח ואֱמת-האֱמת – אֱמת-הנוי". מסתבר שביופי יש אמת בפני עצמו, ודווקא חג-הסוכות על כל קישוטיו ומנהגיו הוא סמל לאמת זו. אנו מקווים שהגיליון השני של "בִּגְלַל" יהיה קישוט נאה לסוכתנו הכללית – ולסוכותיכם, הקוראים.

המערכת

כתיבת תגובה